Dags att fixa sömntider!

Nu har det vart sommar i några månader här och man vänder på sömntiderna, somnar tre och vaknar tolv... I alla fall jag och många av mina vänner. Det är härligt men också väldigt jobbigt att vända tillbaka nu till skolan! Jag har försökt i en halv vecka nu att gå och lägga mig tidigare somna tidigare, men det går inte! Inatt somnade jag fyra och vaknade nu... Jag hade alarmet på tio men jag somnar om HELA tiden! För bästa sättet att vända om är att gå upp tidigt på morgonen när man somnade sent, så man är extra trött på kvällen sen.

Jag vill verkligen inte ha dåliga sömnvanor till hösten, när jag går i skolan. Jag har haft det i ungefär tre år tillbaka och det är så jobbigt att sitta på lektionerna och man knappt kan hålla ögonen öppna. Man hör inte vad läraren säger och man hamnar efter. Till hösten ska jag skärpa mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0